Lente!?

Terwijl ik aan de wandel ben met hond en kind besef ik me dat het wel heel lekker "zacht" weer buiten is.
Dat maakt dat ik lentekriebels krijg en dus ook de lente in huis wil halen.
Want wat is er nou fijner dan in de wetenschap zijn dat de lente eraan komt, dat het langer licht wordt en je zo weer naar buiten kunt zonder een uur bezig te hoeven zijn met jezelf en je kind in te pakken tegen de kou.
Daar wordt ik nou vrolijk van!

Ook stromen de nieuwe ideeën aan creaties binnen, weg met de dikke sjaals, mutsen en dekens. Tijd voor nieuwe frisse kleuren!
Mijn eerste project was een gebreide lappendeken voor mijn zoon. Deze is lekker dik en warm maar daar heeft hij straks als de zon echt zijn best gaat doen niet zoveel meer aan, een mooie reden om een nieuwe deken te maken! Deze wil ik volgens de "granny square" gaan maken. Ik wacht nog op het boek met uitleg en moet de juiste garen ook nog uitzoeken. Maar het lijkt me een mooi project om mee aan de slag te gaan. Eerst moet knuffelaap nog af. Hierbij moet ik een kleine kanttekening maken; het wordt geen knuffelaap maar een knuffelkonijn :-)

Reacties