Tunisch haken

En ik maar denken dat de geboortegolf nu toch wel over zou zijn nu er bij een vriendin een meisje is geboren maar  niets in minder waar! Voor het komende jaar staat de teller alweer op 6!

Een tijdje geleden was ik begonnen met Tunisch haken, een hele uitdaging voor mij want het was een totaal nieuwe techniek voor mij. Eenmaal er aan begonnen raakte ik er aan verslaafd en ondertussen zijn er al weer mooie ideeën ontstaan.  Ik raakte zo enthousiast dat ik de Tunische steek gelijk toe wilde passen op een bestelling voor een dekentje.
Het was een behoorlijk project maar het is me gelukt en het smaakt nog steeds naar meer!

Zie hier het eindresultaat.

De deken is gehaakt met katoenen garen welke ik  bij de Haakgarage heb gekocht.
Voor een deken heb je een lange haaknaald nodig en tja waar vind je die! Zo kwam ik er achter dat er ook verwisselbare haaknaalden bestaan waar je een kabel aan kan bevestigen. Ik heb overduidelijk geen kennis van breien want in deze tak van 'sport' is er meer bekend en beschikbaar.
Enfin... Ik heb dus een verwisselbare haaknaald van Knitpro maat 4,5 gebruikt en een  Kabel van Knitpro gebruikt.
Ik vond het erg leuk om eens op een hele ander manier te kunnen haken!

Zie je mijn nieuwe label!? :-)

Verder haakte ik nog een ster met een muziekdoosje erin. Wat een heel leuk projectje tussendoor is en heel leuk als kraamcadeau is!




Reacties