Ik wil leren breien

Breien ik?? Je kunt er zulke mooie dingen mee maken! En het lijkt me zo leuk om te doen! 

Ik kan het alleen nog niet. Nou dat is niet helemaal waar.... Mijn haakverslaving is ooit begonnen met breien. Ik was zwanger van mijn zoontje en wilde graag een deken voor hem maken, haha al die hormonen die maken dat je graag zelf iets wilt maken voor de kleine...

Maar goed met deze deken begon mijn verslaving!


En meer dat dit heb ik nooit meer gebreid. Dus ik zou denken dat ik de meest simpele steek en de basis wel zou weten, nou het is toch echt wel langer dan 4 jaar geleden hoor!

Daarna heb ik mezelf leren haken want daar snapte ik toen meer van en daar kon ik meer mee variƫren. Ik wilde ook graag knuffels maken en met breinaalden zag ik dat echt niet zitten.

En nu, nu wil ik graag leren breien!

Ik heb al een paar keer van die schattige vestjes voorbij zien komen die graag had willen maken maar ja die waren gebreid en dat kan ik niet... of in ieder geval, ik snap er te weinig van en heb me er niet voldoende in verdiept. 

Zo zag ik ook eens deze schattige poncho en die wilde ik graag voor mijn dochter maar wederom dacht ik; dat kan ik niet, helaas! Uiteindelijk had ik iemand gevonden die wel goed kan breien en zij is zo lief geweest om de poncho voor mijn dochter te breien. 

En toen kwam, bij een aflevering van Koffie & Wol, een prachtige gebreide deken voorbij....zucht...

Is ie niet mooi! 


Hij is gebreid in de gerstekorrel steek. Nou ik heb een youtube filmpje van Wolplein gezien van deze steek, ha, dat gaat me nog even iets te ver. 
Maar ik heb de stoute schoenen aangetrokken, heb een bol wol gekocht en breinaalden en ga het proberen!


Ik ga samen met de online breicursus van Wolplen maar eens aan de slag!

Het is heus niet zo dat ik uitgekeken ben op het haken hoor, nee nog lang niet maar het lijkt me een hele fijne en mooie aanvulling :-)

Reacties