Mooi meegenomen!

Gisteren de laatste hand gelegd aan mijn etui. 
Ik gebruikte, net als velen, de etui die ooit bij 'Simply haken' zat met de uiltjes erop.
Maar wilde al een lange tijd een eigen etui maken, eerst van stof, toen dacht ik alleen gehaakt dat ligt me beter. Maar waarom niet allebei! Van buiten gehaakt en de binnenkant van stof. 
Ik had niet zo zin om te veel verschillende kleuren te werken, het is immers de eerste keer dat ik zoiets maak. Om toch er voor te zorgen dat de etui niet saai zou worden heb ik er een bloem op geborduurd. Ik heb een telpatroon op Pinterest gezocht van een bloem die in één kleur geborduurd kan worden, en gevonden! 
Nooit geweten dat ik kon borduren en dat ik het zo leuk vind om te doen.


 Ik heb de etui gehaakt met garen van Sostrenegrene. Ik heb een lap gehaakt met alleen maar toeren van vasten, daarna heb ik de bloem erop geborduurd, de zijkanten vast gehaakt met vasten en mijn knoop bevestigd. Vervolgens heb ik met hele kleine steekjes de rist vast gezet.
De voering geknipt uit bijpassende stof en deze ook weer met kleine steekjes vastgenaaid aan de rits. En zie daar een etui! Super handig voor mijn haaknaalden en toebehoren die ik dagelijks gebruik.





Reacties

Een reactie posten