Tomeloos haken

Ik haak me helemaal tomeloos! En dat heb ik afgekeken bij Saskia Laan.





Ik heb afgelopen zaterdag een workshop gevold bij de De Haakgarage (waar ik de vorige keer over schreef). Het was een workshop van Saskia Laan ' Alles is haken - vest' . En wat was het gezellig!
Bij thuiskomst vroeg mijn man gelijk of er wat geleerd had, haha... Ik ging er eigenlijk niet heen om er wat te leren maar dat heb ik wel degelijk gedaan! Ik weet nu hoe ik een vest moet maken in elke maat, hoe fijn is dat! Verder was het vooral gezellig en leuk om eens samen met andere dames te haken en om Saskia Laan eens een keer te ontmoeten. :-)



Tomeloos haken dus, ik heb nu 3 projecten liggen die tomeloos gehaakt kunnen worden.



Dit is project 1, een ledikant deken voor een lief, klein jongetje. De deken haak ik met Stylecraft  Special DK garen en de steek ik die gebruik is de V-steek.


Dit is project 2, een wiegdeken voor een meisje dat nog geboren moet worden, kan niet heel lang meer duren voor haar ouders haar mogen ontmoeten! Ook voor deze deken gebruik ik Stylecraft Special DK garen. Deze deken haak ik in de golfmessteek, of ook wel de dekensteek.

En dan nog project nummer 3...

Mijn ' Alles is haken - vest'. Ook hierbij gebruik ik Stylecraft Special DK garen. 
Weer een heerlijk tomeloos haakproject. Ik hoop dat ik hem deze winter nog fijn kan dragen :-)
Maar ja ik twijfel weer eens over de steek voor het vest. Je kan namelijk alle kanten op als je de eerste 7 toeren hebt gehaakt. En opeens slaat dan de twijfel toe. Ik vind de steek die ik gebruik bij de baby vestjes zo mooi! Maar dat betekent dat ik een paar toeren uit moet helen.... 
Wordt vervolgd dus!

En project nummer 4 ligt ook al te wachten want zoonlief wil ook graag een vest.  De garen zijn al binnen. Gelukkig is hij nog niet zo groot dus dit wordt dan een mini tomeloos haakproject :-)

Reacties