Bloemige boekentas



Ik heb op de handwerkbeurs in Zwolle het boek van Nienke Landman ' Mooi van draad' gekocht en en de benodigdheden voor het maken van de bloemige boekentas. Toen ik die voorbij zag komen op Facebook en Instagram was ik opslag verliefd!

Het heeft even geduurd voor ik er aan kon beginnen omdat ik nog wat bestellingen te maken had.
En ik was er nog niet helemaal over uit of ik wel het patroon wilde volgen of mijn eigen creatie er in kwijt wilde.

Eerst heb ik het patroon proberen te volgen maar iets kriebelde in mij om mijn eigen gang te gaan.
Dus alles weer uitgehaald.

Ik was de ' Lemonpeel stitch'  tegengekomen en wilde deze graag eens proberen, gelijk een leuke steek voor de tas! 


Een hele leuke en makkelijke steek met een leuk effect! Maar met deze steek wist ik niet zo goed hoe ik het bloemige van de tas moest verwerken, behalve dan met een leuk stofje. Het leek me wel leuk om op de voorkant van de tas bloemen te verwerken en ik wilde niet de bloemen borduren zoals in het boek beschreven, wat niet zegt dat ik dat niet leuk vind maar ik wilde mijn eigen draai aan geven.
Dus ook dit heb ik weer uitgehaald en ben op zoek gegaan naar een passend borduurpatroon met een kruissteek. Pinterest staat er vol mee! 
Poeh en wat een keuze heb je daar! Ik kan echt mijn tijd verdoen met speuren op Pinterest, speuren naar patronen, naar haakinspiratie en nog veel meer....

Ik heb uiteindelijk voor dit patroon gekozen, een deel van dit patroon want in zijn geheel past niet op de tas.

De kruissteek maak je het beste op gewone vaste steken, dus de koptelefoon op, een luisterboek aan het haken maar.


Ik ben zo blij met het resultaat! 💗🌸
Het is niet de eerste keer dat ik de kruissteek borduur op haakwerk maar toch vroeg ik me af of ik wel op de goede manier de kruissteek borduurde. Ik ben eens gaan zoeken het internet en kwam een filmpje tegen op de site Handwerkles en het bleek dat ik het toch niet helemaal goed deed. Nou ja wat is goed in de wereld van handwerken?  Maar zoals het op die site wordt uitgelegd zie wel goed verschil tussen een nette kruissteek en een niet nette kruissteek. En het heeft allemaal te maken met waar je je naald insteekt.  


Het stofje heb ik met zorg gekozen, ik wilde iets niet te druk, iets met bloemen.


Gaaf he! 😄

Reacties